افتخاری دیگر برای ایران
پاتوق من تو
سلام غریبه...
نگارش در تاريخ یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, توسط سید اکبر

به گزارش فارس، شبکه خبری "بی بی سی" انگلیس در بازتاب خبر انتشار تصاویر هواپیمای جاسوسی به غنیمت گرفته شده از آمریکا اعلام کرد که تلویزیون ایران برای نخستین بار تصاویر هواپیمای پیشرفته آمریکایی که ایران اعلام کرده این هواپیما را در نزدیکی مرزهای افغانستان ساقط کرده را نشان داد.
 
بی بی سی ادامه داد: تصاویر نشان می داد که هواپیمای جاسوسی پیشرفته RQ170 آمریکا آسیبی ندیده است.
 
مقامات آمریکایی پیشتر از دست دادن یک هواپیمای بدون سرنشین را تایید کرده بودند.
 
از سوی دیگر مقامات پنتاگون [وزارت دفاع آ‌مریکا] به شدت از دستیابی ایران به اطلاعاتی درباره فناوری این هواپیمای پیشرفته ابراز نگرانی کرده بود.
 
این برای اولین بار است که آمریکا این نوع هواپیمای جاسوسی را که با نام "سنتینل" شناخته می شود از دست می دهد.

 

 

RQ-170 Sentinel یک هواپیمای بال پرنده بدون دم است . همانطور که اشاره شد توسط شعبه توسعه برنامه های پیشرفته (اسکانک ورکس) شرکت لاکهید مارتین طراحی شده.این هواپیما دارای یک موتور و بالی با لبه حمله مستقیم است.تخمین اندازه اندازه هواپیما از تصاویر منتشره دشوار است؛ ولی بر طبق یک گزارش ، پهنای بال آن – همانند هواپیمای ریپر- در حدود 66 فوت (20 متر) است.با توجه به ضخامت زیاد بال – بدنه ، می توان حدس زد که وزن و نیروی موتور این هواپیما بیش از هواپیمای پیشین اکتشافی بدون سرنشین ساخت لاکهید مارتین با نام RQ-3 دارک استار (RQ-3 dark star) است.دارک استار دارای یک موتور توربوفن «اف جی -44» ، (FJ-44) ساخت شرکت ویلیامز با نیروی رانش 1900 پوند (861 کیلوگرم معادل 8.44 کیلونیوتن) و حداکثر وزن 8500 پوند (3855 کیلوگرم) بود.
با توجه به برخی ویژگیهای RQ-170 Sentinel می توان حدس زد که این هواپیما یک طرح نسبتاً استیلث است ؛ بدون تأکید فوق العاده هواپیمای دارک استار و ایکس- 47 بی به سطح مقطع راداری (RCS) بسیار کم.به نظر می رسد که لبه های حمله این هواپیما تیز نیستند-که معمولاً برای اجتناب از بازتاب های راداری ضروری تلقی می شود-و نیز دریچه های ارابه های فرود بجای اینکه با خطوط لبه حمله منطبق باشند، چهارگوش هستند و دارای لبه های زیگزاگ نیز نمی باشند.
 

            

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: